Виховання – це цілеспрямований процес свідомого розвитку людини, метою якого є формування морально-духовної, життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал.

Система виховної роботи гімназії забезпечує єдність і взаємозв’язок планування, організації і аналізу діяльності, спільної роботи педагогічного і учнівського колективів, сім’ї і громадськості.

Плануючи виховну роботу в гімназії, ми враховуємо:


 

 

 

 

 

  мету і завдання виховання;

  рівень розвитку і вихованості учнів;

  учнівські запити, інтереси та потреби;

 підготовку учителя до організаторської роботи;

 власний учительський досвід у вихованні дітей.

 

Мета виховної роботи

 

  формування та розвиток національної свідомості гімназиста,  свідомого ставлення до обов’язків людини та громадянина;

  формування та розвиток інтелектуальних здібностей, моральних та естетичних цінностей;

  виховання духовної, розумової та мовної культури гімназиста;

  забезпечення фізичного розвитку, охорони та збереження життя і здоров’я учнів;

  створення  умов  для розвитку творчих та інтелектуальних обдаровань дітей.

 

Стратегічні завдання виховної діяльності

 

Перше завдання:

гуманізація виховного процесу, створення умов для всебічного розвитку, самоаналізу, самовиховання, саморозвитку та самовдосконалення особистості учня.

Друге завдання:

вдосконалення методичної майстерності, підвищення творчого потенціалу кураторів.

Третє завдання:

формування загальногімназійного  колективу, школи-родини.

 

Напрямки виховної роботи

 

Основні принципи виховної роботи

 систематичність;

 ефективність;

 інформаційність;

 демократизм і гуманність;

 дисципліна і порядок;

 стимулювання, винагорода і заохочення ініціативи.

Виховна робота гімназії спрямована на формування всебічно розвиненої особистості. Тому завданням учителя є навчити дитину жити в гармонії з собою, ставитись до людського життя як до найвищої цінності.

        Незалежно від своєї національності та світогляду учень має змогу дізнатися про духовне та культурне  коріння української нації, а також про культуру, традиції та звичаї  інших народів. 

 

Цільові програми, які реалізуються у гімназії

        

       З метою цілісного підходу до виховання учнів у гімназії реалізуються цільові програми, які сприяють самопізнанню, саморозвитку та самореалізації творчої особистості учня.

 

       Подальше впровадження програми виховної роботи «Я – особистість» допомагає педагогам гімназії формувати морально-духовну життєво компетентну особистість учня, яка успішно самореалізується в соціумі. Програмою передбачається активне залучення учнів до різних форм творчої та суспільно корисної діяльності, зокрема пізнавальної, культурної, художньо-естетичної, трудової, оздоровчої, спортивної, екологічної, що організовуються у  позакласний час. Метою програми є створення цілісної моделі виховної системи на основі національних та загальнолюдських цінностей.

      У практику роботи гімназії впроваджуються виховні технології, інтерактивні методи та форми діяльності, які ставлять за мету не нав’язування правил і норм та примусове їх виконання, а створення умов для осмислення суті моральних правил і норм, їх доцільності, добровільного сприйняття, творчого застосування, почуття досвіду морально-ціннісного ставлення до самого себе, до людей, до навколишнього світу.

     Виховна робота гімназії будується таким чином, що кожен учень стає повністю відповідальним як за свої успіхи, так і за свої невдачі. У гімназії заохочується прагнення до колективних досягнень, надання допомоги іншим, здатність до співпраці.

     Усі педагоги нашої гімназії разом з адміністрацією щоденно і послідовно допомагають учням стати творчими особистостями, морально здоровими і духовно багатими людьми. У цьому і полягає актуальність наших методів виховання.  

         

  

 Форми виховної роботи

      Наші педагоги дуже відповідально підходять до навчально-виховного процесу, докладають багато зусиль, щоб дітям, які весь час знаходяться поруч, було комфортно, цікаво і щоб вони відчували міцну шкільну родину.

 

Робота з батьками та громадськістю

       Важливою складовою виховної роботи в гімназії є робота з батьками. Хоча процес виховання розпочинається  у сім’ї, все ж співпраця гімназії, сім’ї і громадськості є запорукою успішних, позитивних результатів у вихованні.

 

Форми роботи з батьками

  батьківські збори;

  бесіди (індивідуальні, колективні);

  різноманітні спільні заходи:

  святкування державних та релігійних свят;

  учнівські концерти,

  вечорниці;

  виставки сімейних поробок, колекцій;

  екскурсійні поїздки дітей, учителів та батьків;

 

 

Очікувані результати

 

       Формування й розвиток конкурентоспроможної особистості з громадянською позицією, здатної до конкретного вибору свого місця в житті й до адаптації у складному сучасному світі.

     Формування в молоді характерних рис патріота: активна підтримка і розвиток Української державності, дотримання Конституції України.

    Утвердження патріотизму та національної самосвідомості молоді, поглиблення процесу формування основ гуманістичного світогляду; пріоритетності високих моральних, культурних, національних та загальнолюдських цінностей, що сприятиме зміцненню духовної, моральної єдності суспільства.